top of page

CV

2022 - 2023

ICT manager

Vernieuwen van het ICT team met de nadruk op nieuwe medewerkers en een nieuwe cultuur. De organisatie doorgelicht vanuit een ICT perspectief waarbij rekening gehouden is met het type bedrijf, de langdurige stabiele situatie qua ICT, de medewerkers en de wensen vanuit het MT en het MMT.

Het incident- en changeproces vernieuwd evenals introductie van Life Cycle Management zodat er meer grip kwam op het budget. Vereenvoudiging en vernieuwing van het applicatielandschap doorgevoerd. De organisatie door een cyberaanval heen geloodst waarbij rekening gehouden moest worden met het oude moederbedrijf, het nieuwe moederbedrijf en de eigen plant.

Plannen gemaakt om inzichtelijk te krijgen in welke mate de ICT afdeling autonomie kon houden ten opzichte van het nieuwe moederbedrijf. Budgetverantwoordelijk voor de gehele ICT (hardware, licenties, consultancy, etc.). Onderdeel van het calamiteitenteam ten tijde van de cyberaanval. Onderdeel van internationale teams qua applicaties, security en infrastructuur.

Referentie op te vragen via het contactformulier.

2018 - 2021

ICT manager

Compleet opnieuw inrichten van het ICT team op het gebied van hardware waaronder het vervangen / vernieuwen van netwerkapparatuur, telefoniecentrale en telefoons. Applicaties afgestoten, vernieuwd of geïntroduceerd. Diverse projecten geïnitieerd en geleid waarbij een coachende rol is aangehouden voor de projecten die geleid werden door de ICT medewerkers, denk aan introductie incident-, change- en life cycle management, upgraden Windows OS, vervangen Citrix omgeving, inrichten van monitoring, leveranciersselectie voor een maatwerkpakket en introductie van Office365.

Sparringpartner voor het MT en de directie op het gebied van bedrijfsbrede projecten door het geven van advies omtrent cloud vs on premise, applicatiekeuzes, strategische keuzes mbt systeem-, netwerk- en applicatiebeheer. Budgetverantwoordelijke voor de ICT afdeling. Onderdeel van het calamiteitenteam, het AVG team en de stuurgroep mbt de implementatie van een nieuw ERP systeem (Dynamics 365).

Referentie op te vragen via het contactformulier.

2014 - 2018

Changemanager

Opzetten van het changeproces binnen het KPN netwerk. Uitbouwen van het governance model waaronder het verprofessionaliseren van het Technische CAB. KPI’s (First Time Right) opstellen en onderbrengen in rapportages. Creëren van ondersteunende Service Management tooling middels Visual Basic.

Beschikbaar stellen van (management-) informatie via SharePoint. Opzetten Documentmanagement voor meerdere teams. Presentaties verzorgen en geven voor directie en leveranciers. Begeleiding van leveranciers met betrekking tot de veranderde omgeving van het changelandschap binnen KPN.

Coaching van medewerkers met betrekking tot taakverbreding en het zoeken van ander werk. Participatie in scrum teams als scrummaster en teamlid ten behoeve van verbeteringen en vernieuwingen. Opzetten van Kanban teams ten behoeve van vergroten efficiëntie van de operatie.

Referentie op te vragen via het contactformulier.

2011 - 2014

Projectmanager implementatie changeproces

Verantwoordelijk voor het opzetten van het Beheerteam en het changeproces (ITIL) voor het netwerkcontract met Rijkswaterstaat.  Beheerteam begeleiden in transitie van incident driven naar beheer van het netwerk. Opstellen van managementrapportages op basis van KPI’s, SLA’s en Producten & Diensten Catalogus.

Creëren en uitdragen van visie middels coaching en intervisie met collega’s. Het begeleiden van Young Professionals tijdens de start van hun KPN carrière. Leidinggevende van 11 specialisten.

Referentie op te vragen via het contactformulier.

2011

Consultant / Projectmanager

Voor intern project een nieuwe procesmatige werkwijze geïntroduceerd ten behoeve van hoger rendement. Betrof drie servicedeskteams verspreid over het land van in totaal 18 personen. Daarnaast medewerkers begeleid naar beter passend werk.

Referentie op te vragen via het contactformulier.

2011

Accountmanager

Inhoudelijk verantwoordelijk en adviserend voor de klanten Achmea, Wegener, Randstad en PcM. HR verantwoordelijk voor 15 specialisten, waaronder een aantal Service- en changemanagers. Afstemming met Service Delivery Managers, Client Directors, klant en hoger management.

Referentie op te vragen via het contactformulier.

2010

Service Manager

Operationeel eindverantwoordelijk voor zowel Wegener als Achmea (servers en werkstations). Escalatiepunt bij grote verstoringen. Participerend bij project resource overleg, Delivery team overleg, CAB, High Prio overleg en Business / Contract reviews. Maken en analyseren van rapportages richting Client Director. Bindende factor tussen diverse business units enerzijds en de klant anderzijds. Opstellen van SLA en DAP’s. Implementeren van operationele werkwijze via DAP, DFA, SLA, etc.

Referentie op te vragen via het contactformulier.

bottom of page